Var det någon som sjöng igår?




Jag har aldrig brytt mig om nationaldagen. Jag har liksom aldrig fattar grejjen, fira sverige? Ok om det var en kul dag som typ midsommar då man äter och blir full men nationaldagen minns jag bara som en dag då man kom ifrån lektionen i 10 min i skolan då man fick springa ut och ställa sig vid närmsta flaggstång och sen så skulle man sjunga. Var det någon som sjöng?
Jag sjöng inte. Fast jag är den där som står och mimar när vi sjunger "ja må han leva" också.
Men allvarligt, vem fan bryr sig om att få sjunga någon jävla sång i skolan. Jag tänker nu på alla facebook grupper med namn som "vi vill sjunga nationalsången i skolan blah blah". Om ni verkligen vill sjunga så jävla mycket sjung hemma då!
Folk som är rädda för att förlora det svenska arvet kan ju börja fundera på vad dom gör just hemma. Lär era egna ungar nationalsången för jag har iaf inte hört att den ingår i läroplanen i någon kommun i erat älskade sverige.

Kommentarer
Postat av: angelica

klart som fan man skall fira landet man bor i! men i sverige så firar man inte nationaldagen, t ex om man jämför med 17 maj som är mkt större. men jag hade flaggor i ansiktet o sjöng nationalsången :)

2010-06-07 @ 17:57:24
URL: http://anielika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0