Vad ska ni äta ikväll?

Här hemma gör vi korvstroganoff. Inte vilken korvstroganoff som helst utan en as god.

Falukorv
2 dl vispgrädde
2 dl krossade tomater
1 gul lök
svartpeppar.
salt


Skär korven i "stroganoffbitar" alltså i tjocka strimlor typ. Fräs löken och bryn sedan korven.
ha i vispgrädde, tomatkross, salt och peppar och låt stå och småputtra i typ 5 min. ha sedan i den frästa löken.
servera med ris och tomatsallad.
enkelt och gott mycket fett vilket vi gillar.

Jag ska börja med maten nu sen så tar jag nog en lång skön promenix med Ronja nere vid vattnet.
I brist på bilder på Ronja så lägger jag upp en bild på vader.

Kommentarer
Postat av: Angelica <3mamma till Liam & nr 2 påväg<3

han buffar lite då o då! men mest still faktiskt!!

Din då? :)

2010-06-29 @ 23:17:04
URL: http://kronanskvinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0