BB igår

Igår på eftermiddagen så skulle jag byta på James och kasta upp honom på skötbordet. han ville inte ligga där och sparkade mig skit hårt med båda fötterna rätt i magen.
James är ju ganska liten men jag lovar att det gör jävligt ont när han har fått in en spark med riktig kraft.
Efter det så blödde jag näär jag gick på toaletten så vi fick åka in till förlossningen.
Jag hade sån ångest innan vi åkte in, jag tänkte typ neeej inte ikväll.
Dom sa att dom hade fullt upp på bb så jag visste att vi skulle få vänta där ett bra tag och vi fick hitta barnvakt åt james (tack till dom som passade honom) och sen fick vi dra in till bb.

Jag kom in på en gång medans Leo parkerade och jag fick ligga i en halv timme så att dom kunde kolla hjärtljuden och sen fick jag sätta mig i väntrummet och vänta och vänta och vänta efter all väntan så fick jag komma in och en läkare gjorde en gynundersökning på mig och sen fick vi åka hem. Så allt är bra med mig och Neo förutom högt blodtryck och att moderkakan kan ha fått sig en riktig smäll.

Jag och Leo kom på att jag går in i vecka 39 p tisdag. Det känns skönt och helt sjukt. Alltså på tisdag så är det högst 3 veckor tills Neo kommer. Förhoppningsvis innan men barnmorskorna sa att man sätter igång vid 40+0. Men att dom inte trodde jag skulle gå över tiden. Alltså det känns ju verkligen helt sjukt det här nu är det så sjukt nära, det känns så skönt att graviditeten snart är över men det känns konstigt också att vi kommer vara 4 stycken här hemma snart. Jag börjar få lite ångest över själva förlossningen och smärtan och det är jobbigt att inte veta när det händer. Tänk om han kommer på midsommarafton, då är ju alla borta och jag ska ha barnvakt till James, hundvakt till Ronja och någon som kan kolla till katterna.

Men de blir säkert bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0