På zoo

Vi åkte till Ölands djurpark.
Den var så mycket bättre än skansen och grönan tillsammans. Skit kul var det. Vi åkte dit tillsammans med Leos syster och hennes familj.


Apor




Vi tittade på ormar och alligatorer i reptilhuset






Sööööta björnar





Vi lekte med getterna



Elaka apor





kameler och lamor




Vi hittade en plastig zebra



Vi hittade riktiga zebror också




Lejon


Skalman



Lejonen bodde brevid ett par antiloper, kul.






Söta apor som satt och höll om varandra i regnet



Jag och James åkte sagobilarna





Sen Körde James bil själv.





Vi åkte tigertåget



De här lodjuren var skit läskiga. Denna fräste åt mig och försökte attackera James när han satte händerna mot gallret.








Vi busade med dinosaurier.


Det började spöregna sista timmen så vi var jätte blöta när vi väl åkte därifrån.

Vi kommer nog lätt åka dit någon annan sommar. Det var en massa som vi inte gjorde, Dom hade ett vatten land m.m. Plus att man kan hyra en stuga och bo mitt bland zebror, atiloper och lejon.


Ett minus med ölands djurpark är att dom klistrar på ett "jag har varit på ölands djurpark märke" på bilen medans den står på parkeringen. Leo vart skit sur för den gick typ inte att få bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0