Händer på gravidmagen?

Varför håller alltid blivande mödrar en hand på sin mage. Även när man är precis i början av graviditeten och inte fått någon riktig mage.
Handlar det om att man vill beskydda? Eller letar man bara efter sparkar?
Jag håller gära en hand på magen just för att det känns som att man typ klappar bebis även fast ungen i magen säkert inte han någon aning om att det ligger en hand på magen.

Redan nu är min mage iaf tillräckligt stor för att jag ska kunna vila mina armar mot den när jag sitter ner. Vilket jag kommer ihåg hur sjukt det kändes när jag precis hade fött James och magen var borta och det inte fanns något att vila armarna mot. det kändes exakt som när man har haft långt hår och lippt det kortare och man drar fingrarna genom håret och det bara tar slut.

En annan sak som jag HATAR är när andra ska ta på min gravid mage eller av någon konstig jävla anledning lyssna på den (?!) Att leo får ta på magen är ju klart. Jag vill att han ska ta på den.
Men att andra människor tycker sig ha rätten att ta på min mage hatar jag! Tänk själva att folk så fort dom ser er kommer fram och börjar ta på era magar och ibland dra upp tröjjan för att känna och se.

Denna graviditet kommer jag stå på mig mer vad det gäller att ta på min mage. Nära vänner är väl ok. Men ni andra BACK OFF!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0