Stackars dig som är mamma

Jag är så jävla trött på folks inställning till att jag är mamma. Till mammor i allmänhet och först och främst unga mammor.
På krogen i lördags så försvann jag från Leo ett tag och gick in på garage. Jag vet inte varför jag gick in dit men där hamnade jag vid ett bord med 2 killar, eller gubbar.. Dom var typ i 30 års åldern vilket är gubbe för mig.
Vi satt där och pratade om en massa olika saker typ sigtuna om jag minns rätt och en av dom (den fetaste och fulaste) frågade vad jag gör på dagarna.
Jag svarade att jag var mamma ledig varpå han gav mig den mest ledsamma minen som finns. Det var verkligen som att jag precis hade berättat att jag hade cancer.
Jag gav honom världens gladaste leende tillbaka och sa stolt "Jag har 2 ungar hemma".
Han kollade på mig som att jag var en korkad idiot som naivt trodde att barn var något som var bra att ha.
Det tog inte lång tid innan jag gick därifrån.

Jag kommer ihåg när jag var höggravid med James och det första folk frågade mig var varför jag inte gjorde abort. Till och med när James var född så var det folk som frågade varför jag inte hade gjort abort.
Hur dum får man bli?!

Dagen efter så hörde jag en kille säga att han dejtade en en tjej som han tyckte var trevlig och bla bla bla men att han inte ville bli seriös med henne.
Anledningen? Att han hade barn. Jävla dumtjack!
Men det är väl lika bra så för om han inte kan ta att hon har barn så förtjänar han inte att vara tillsammans med henne eftersom han tydligen låter en sån sak stå ivägen för det.

Dumpar man folk för att dom har hund? Kanske har fel jobb? Fel hudfärg? Nej, det brukar ju oftast handla om personlighet och ifall människar gjort något jävligt mot någon eller dig själv. Men att dissa folk för att dom har barn är tydligen helt ok.
Det är bara patetiska små kukar som är rädda för tjejer med barn. 
Jag hoppas att killar som dissat tjejer med barn får barn själva och sen skiljer sig från mamman. Och att sen ingen jävel vill vara tillsamans med dom just av anledningen att dom har barn.

Killarna som är så jävla rädda för barn borde ju helt sluta ha sex så att dom inte får en unge. Eller varför inte sterilisera sig?

Men killar är ju lite efterblivna idioter som tänker med kuken och förnedrar och förminskar tjejer. Jo jag hatar de felsta män, jag kan lätt räkna de män jag tycker om på en hand.
Men det värsta som finns är andra mammor som klankar ner på andra mammor. Man blir så jävla förbannad av att sitta och läsa på olika forum på familjeliv och höra hur elaka vissa mammor är mot andra.
Dom sitter och dissar varandra bara för att dom inte tycker samma sak om amning och hot kastas om socialen till höger och vänster.
Svårt att stötta varandra istället och inse att alla är olika? Olika saker fungerar för olika föräldrar och barn.





Stackars stackars mig som har världens bästa ungar...

Kommentarer
Postat av: Miku

Stackars, stackars dej som var tvungen att träffa bara en halv procent av alla de idioter som finns därute.

Usch, folk har liksom inget vett längre, tycker man.

"Hur uppfostrade DIN mamma eller pappa dej, egentligen?!"

Avskyr verkligen såna människor.

Män är inget att ha ändå!

Grattis till dina underbara små ungar!!

2010-08-05 @ 15:15:16
URL: http://miku-san.babyblogg.se
Postat av: Sara

Jag har slutat dejta killar pga att de har barn, ser inget fel i det och det är ju lika vanligt vilket kön det än handlar om. Det beror ju inte på att det är något fel med att ha barn, utan i mitt fall handlade det om att jag vill starta en familj med någon från början. Idag har jag barn med en kille och det var bådas första barn. Jag tror inte att det hade känts lika speciellt om han redan haft två barn sen innan och redan gått igenom allt förut med någon annan. Mina tankar om saken :)

2010-08-05 @ 17:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0