Friska barn och ny soffa

Idag är James på dagis igen för första gången på jätte länge. Han har ju varit sjuk och det har varit påsklov så han var inte glad när jag lämnade honom imorse.

Idag är jag också jätte glad för att idag eller imorgon får vi troligtvis våran nya soffa från Ikea. En vit soffa så nu är det nya regler som gäller. Ingen mat, kladdiga barn, smutsiga män och hundar i soffan. Men det är avtagbar klädsel för fläckar blir det ju ändå.
men gud vad skönt det kommer bli att få en helt ny fräsch soffa och inte minst bli av med den här groteska saken vi har nu.
Äntligen så kommer jag trivas så mycket mer hemma och inte skämmas över soffan när folk kommer hit.

Jag har precis tittat på S.O.S familj på tv3play och jag har fåt massa bra trotstips och massa mer pysseltips.
Jag ska köpa några plastboxar någon dag och klista och göra dom fina så att man kan ha kritor och pyssel saker där i. Nu har inte James så mycket pyssel saker och kritor än han har inte riktigt förstått det där med att sitta ner och måla men det kommer väl snart. Om bara några månader har han redan fyllt 2 lillskrutten.

Den 22 så ska jag in till KS och få en spruta. (fy fan för det) Det handlar om det där RHD negativa/positiva som jag skrev om förut. Om jag har fattat saken rätt så handlar det om att jag ska få en spruta så att min kropp inte skjuter bort bebisens blodkroppar eller något sånt. Nu är jag säkert helt ute och cyklar men något sånt är det.

Sen den 11 och 18 maj så ska vi gå på profylax. Kul jag kommer säkert garva ihjäl mig jag r inte typen som kan sitta still och andas seriöst i 3 timmar.
Men Leo ska ju få lära sig hur han ska massera mig också så det blir nog bra.
Hoppas profylaxen hjälper när man föder.

Nu ska jag vila en stund och sen blir det rastning av hund, städning och hämting på dagis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0