Genus


Jag och Leo har tjaffsat. Jag vill att James ska få en massa dockor. Leo vill att han bara ska få ha bilar och "pojkleksaker". Jag vill att han ska få välja, att han ska få ha båda och välja själv vad han vill leka med och faktiskt uppmuntra till dockor och liknande. Leo säger att han kan få välja men sen i affären när han blir äldre och kan be om att få en docka. Men då har han redan blivit satt i sin könsroll och kommer antagligen inte välja en docka.
Nu börjar kampen. James ska få "flickleksaker" Han ska inte behöva växa upp och vara begränsad till bara en sak. Han ska få växa upp med valmöjligheter och utan begränsningar. Jag kommer skälvklart göra samma sak om jag får en dotter.

Kommentarer
Postat av: Parisa

jag läser just om det här i skolan. Du gör så rätt.

2009-05-20 @ 14:26:07
URL: http://farhadis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0