Tvångsinta mig på sjukhus

Säger man så? Tvångsinta? Hm.. Aja, Jag blir helt galen av billiga saker jag vil ha ha ha ha allt! Men nej, jag ska ha en vagn och bara en vagn. Thats it. Fy fan jag hoppas verkligen att det finns någon kvar. Jag pallar inte med den där skit vagnen nå mer. Jag tyckte den va så bra ibörjan men nu är den helt sjuk. Den svänger hela tiden lite åt höger så man måste rätta till den jämt sen så e den stor och klumpig och tung och sen de där jävla gnisslandet. Jag pallar inte höra nå mer. Pappa försökte ju fixa den men det funkade inte. Den gnisslade nog mest idag. Och nu är det ju så fint vårväder så man vill ju gärna ut på barnvagnspromenader men det är bara pinsamt med den där vagnen.

Jag blev nyss på grymt bra humör. Tänk att man skulle bli en sån här mamma som blir skit glad av en ny barnvagn. Det är verkligen som jag skrev förut. Pappor får en ny bil och vill ut och provköra och leka med den. Mammor får en ny barnvagn och blir helt överlyckliga och vill ut och provköra och leka. Jag blir iaf överlycklig.

Imorgon kommer Lihn hon tyckte tydligen om James så mycket att hon vill låna honom imorgon. Det är bra för då hinner jag springa massa ärenden så länge. Även fast jag förhoppningsvis kommer ha en ny vagn imorgon så är det jobbigt att åka buss och ta sig fram med vagn. Och hur hemskt det än låter så ÄR det skönt att vara barnfri ibland. Och för att det som vanligt inte ska bli några missförstånd så säger jag:
Jag älskar mitt barn och jag skulle aldrig önska att jag inte hade honom. Jag hatar att inte vara honom nära och att vara ifrån honom. Men, någon timme ibland måste man få för sig själv. När Leo kommer hem är han trött efter jobbet och orkar inte ta hand om James 100 % på kvällen. Så det är mest jag som gör det. Även fast Leo hälper till som fan och jag är glad att jag har en man som hjälper till. Men som sagt att få nån timme till sig sjäklv är väldigt skönt.

Nu kom jag på att James ska till sin far imorgon också. Hm jag blir alltså nästan helt barnfri imorgon. Det känns ju lite konstigt.


Det här blev ett långt inlägg som antagligen ingen har pallat läsa.

xoxo elli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0