Om det där med fläckar

Jo, James har haklapp. Han gillar inte hårda i plast och därför har vi en sån där tyg som täcker magen. Men han stoppar händerna i munnen och sen kör han in händerna under haklappen. Att blöt lägga och sånt gör jag inte. Jag gör det om det råkar komma gegg på något dyrt plagg. Men jag har också ärvt nästan allt till James och han växer ur kläderna på 2 månader typ så jag lägger inte ner så där jätte mycket energi till att hålla kläderna fläckfria. Den energin lägger jag hellre ner på att leka med James.
En haklapp som är som en tröjja har jag aldrig sett eller hört talas om. Men faktiskt så har jag 2 långärmade tröjjor som jag brukar sätta på som "haklapp" när han ska äta. Tro inte nu av förra inlägget att James bara har fläckiga kläder för det har han absolut INTE! Det jag menade med förra inlägget var mest att visa att James har rena kläder bara att dom har fläckar. Han kommer leva ett långt liv och bete sig vuxet och inte skita ner sig och gegga. Nu är han 7 månader. Jag låter honom gegga med maten. Det är lättare att få i honom mat då. Min bebis är väldigt kinkig med mat. Och hellre att han får ha det kul och tycka om matstunderna än att som jag skrev i förra inlägget torka och ha osköna haklappar och sen lägga ner en massa tid på att försöka få bort fläckar när jag hellre kan leka med min son. Han är ju ren. Sen när han växer upp lite så kan han ju inte få kleta lika mycket. Det kommer ju med åldern. Men han är 7 månader! Han får gegga och kleta! Sen så är ju självklart massa av mina kläder också fläckiga efter gegg. Men jag kan köpa nya kläder. Jag kan ju inte köpa mer tid till att leka med James. Efter att jag såg denna film. Så uppskattar jag varje sekund jag får med min son.
Jag gråter varje gång jag ser klippet. Men jag kollar på det endå för det får mig att uppskatta alla sekunder jag har.. Med James och Leo. Jag älskar er.

Kommentarer
Postat av: nathalie

haklappar som är som en tröja som är öppen i ryggen låter ju som nått du skulle införskaffa. jag leker med min son hela tiden . han har fått kladda massor men jag har alltid bra haklappar så det inte blir fläckar. jag blötlägger inte heller men sprayar på en ta bort spray innan dom åker in i maskinen.

bara dumt att ha den inställningen att "man kan köpa nytt" klart du prioriterar din son men det tar två sek och sätta på en bra haklapp som inte gör att en måltid förstör kläderna.

Du som ung mamma precis som mig få lägsta f-penningen då kan man inte slösa pengar som man vill och kläder är inte billigt.

köp en sån haklapp så slipper du förstöra kläderna!

finns tvåpack på hm för typ 50:-

2009-03-06 @ 16:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0