Nu är vi vakna

Jag har ont i magen idag. Min pojkvän var underbar igår och kvällen var bäst. Vi var vakna till nästan 5 på morgonen tror jag. Vi hade lite småbråk. Om tex amning jag vill aldrig amma igen för att det var hemskt jobbigt och gjorde ont och förstörde min kropp. Jag menar just inte tuttarna utan hela kroppen. Jag är 100 gånger smalare än jag var innan jag blev gravid och amningen tog liksom allt från mig. Den dagen jag upptäckte ersättning var underbar! Leo menar på att man ska vilja det bästa för sitt barn och därför skita i sig själv och amma ändå. Ojojoj säger jag om bara killar kunde föda barn. Det finns säkert mammor som älskade att amma. Att det var sjukt mysigt. Och jag förstår dom. Under den korta första tiden jag ammade alltså de första dagarna så var det mysigt att amma. Men efter typ 3 dagar så var det skit. jag gick inte runt och lagade på det då jag höll det för mig själv. men jag fick verkligen kämpa för att inte börja grta när jag ammade och någon var i närheten. Man tycker ju liksom att efter själva barnafödandet så ska man väl få slippa att ha ont ett tag iaf.

En dag ser ut så här för mig.
Jag kliver upp klockan 06.00  varje dag och somnar runt 01.00.Det första jag gör är att ta upp James och göra frukost till honom. Han äter och efter det får han ligga på golvet eller sitta i stolen medans jag städar upp i lägenheten och fixar disken. Sen leker jag med James som vid det här laget kräver min uppmärksamhet. Jag ger honom mat igen och sen sover han en timme. Då bloggar jag och städar undan ännu mer. Sen vaknar James då ska han ha mat igen. lek..Fixar resten av städet samtidigt som jag bär på James. Mitt på dagen så ska han ha all uppmärksamhet och om man sätter ner honom för en liten stund så blir det gallskrik. Så fortsätter dagen så James äter 2 gånger till. Leo kommer hem. lagar mat (han eller jag) Sen är det nattning av James som tar sitt lilla tag. 
När Leo kommer hem så kan han ägna sig åt egentid resten av kvällen medans jag är på standby med James. Leos arbetsdag är liksom slut.

Mellan varven så försöker jag få tid till att sitta här. Oftast med en unge i knät.

Du har tio timmars arbetsdag 5 dagar i veckan. Jag har 24 timmars arbetsdag 7 dagar i veckan.

Jag slappnar aldrig av.

Men varje kväll innan jag somnar så brukar jag tänka på hur mycket jag älskar dig och hur bra vi har det tillsammans och hur lyckligt lottad jag faktiskt är. Du går till jobbet varje dag och sliter för oss, men det är inte många som inser att det gör jag också.

¤ JAG var handikappad i 9 månader. 
¤ JAG gick igenom 26 timmars helvetesförlossning. 
¤ JAG krystade ut en bebis på på nästan 3 kg. Ur min vajayjay som oprah säger.
¤ JAG blev klippt i min vajayjay
¤ JAG kunde inte gå eller sitta pga av det den första tiden. (men lyckades ändå ta hand om nyföding helt själv om dagarna)
¤ JAG  maratonammade tills nipplarna blödde.
¤ MIN kropp är vanställd och MINA tuttar ser ut som skit.

Fan borde inte mammor ha rätt till hela föräldraledigheten.

Texten är lånad och lite ändrad så att den är mer om mitt liv från http://www.ladydahmer.blogg.se/ Det kanske är dåligt av mig att sno texter så men det hon skrev kändes så sjuk rätt. Så jag tog den och ändrade den lite.

Men anledningen till texten. Att ha en liten bebis och ha hand om James just nu skulle vara sjukt jobbigt även om han gick på dagis. Men detta är ju också en anledning till att inte amma. Så trött jag var när jag ammade James jag skulle ju aldrig orka med honom. Nu ska jag ju vänta ett tag med bebisar men.

Aja här kommer iaf Leos och min låt. Det är våran låt för att vi inte hade någon förut och jag skickade texten till den här i ett mail till honom. Den här låten beskriver allt jag känner för hono min ängel. Jag älskar dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0