En sak bara

Det här med smutsiga barn. Att vi lite yngre mammor inte tvättar och byter kläder på våra barn lika mycket som man ska.
Jag vet inte hur äldre mammor gör. Om dom köper nya kläder jämt eller är väldigt försiktiga för spill när dom matar sitt barn. Men såhär ser mina nytvättade kläder till James ut.

Den här tröjjan är alltså helt nytvättad. Det kallas morotspure. Det började med att jag inte hade någon aning om att morötter fixade fläckar som var omöljiga att få bort. Och det fortsatte med att det är otroligt svårt att få en 7 månaders bebis att inte kladda ner sig. Ni mammor som lyckas att alltid ha fläckfria kläder. Hur gör ni!? verkligen jag vill veta. Även om jag inte bryr mig så mycket. Hellre att James får leka lite med maten än att jag ska vara där och torka och göra det otrevligt för honom.

Städningen fortsätter nu!

Kommentarer
Postat av: nathalie

jag har aldrig lyckats få så fläckiga kläder till min son. har alltid haklapp på honom. en liten som täcker magen eller en med armar. hehe.. hur lyckas du med de där ? har han inte haklapp ?

Pröva en sån där som är som en tröja. en spray som är bra för fläckar är "tabort" skit bra den tar bort allt !

2009-03-05 @ 19:54:35
Postat av: angelica

använd haklapp. hehe ne men läs på lite om fläckar och hur man ska tvätta o få bort. du bör väl förbehandla tvätten så att det inte ska bli några tvättar. t ex slänger du tröjan i tvättkorgen bara utan att blötlägga/behandla då kommer ju fläcken inte försvinna. så lär dig lite tvättgeråd:D hehe

2009-03-05 @ 22:36:10
URL: http://snultan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0