Oj vilken dag

Det har varit full rulle hela dagen. Jag har sprungit runt som en tok och städat, gjort ett prov, jobbintervju, pratat med en norks tant som vägrade sluta prata, sprungit ut med hunden och såklart tagit hand om James. Jag är helt slut nu.

Åh när jag var nere i sigtuna på affären underbara ting. Så blev Jamie jätte gnällig. han somnade sedan inne på ica liksom framåtböjd. Jag la ner honom i vagnen men efter ett tag hade han rest sig och somnat med huvudet mot vad man nu kallar det det lilla "räcket" fram i vagnen. När jag skulle lägga bak honom igen så vaknade han och har varit grinig tills vi kom hem. Det är jobbigt här hemma hos mamma eftersom hon har trapp men ingen grind och hon har mycket saker i James höjd som han når. Man måste verkligen hålla koll på honom varje sekund. Jag var i mitt andra hem också i lägenheten och städade. Min lilla katt Tea börjar bli rätt tjock nu så det ligger nog en eller fler små bebisar där i. Hoppas hon bara inte gör något tokigt som att föda bebisarna i tvättkorgen eller nåt. Då kanske man råkar kasta in dom i tvättmaskinen och ja, ni fattar resten.

För övrigt så är jag väldigt snygg idag. Det typ lyser om mig. Jag tror det är för att jag inte bär på några hemligheter längre. Eller jo, Jag bär ju på hemligheter för er men inte för dom jag bryr mig om. Nu får vi se hur det går. Även fast jag är mycket ledsen så känner jag mig lättad. Det känna verkligen som en stor tyngd är borta från mitt bröst. Nu ska jag bara fixa till det jag har sabbat. På den sanna, raka vägen. Den rätta vägen.

Det är svårt att bo här hos mamma. Man känner sig inte riktigt hemma. Det känns som att jag bor hos en släkting eller något. Jag har inte ens en säng att sova i. Antingen sover jag i soffan eller i mammas säng. Och det är ju lite jobbigt. Jag skulle ju så mycket hellre sova brevid Leo. Men nu är det ju som det är. Jag får ta det för vad det är och bara försöka göra saken bättre.

Det har varit soligt ute idag. Jag trodde att det skulle regna så det har varit skönt men det blåser ju kallt som fan. Det är jag inte så jätte glad över. Jag ska nu byta en blöjja på James och sen måla naglarna. Efter det ska jag laga mat till mig, James och mamma.

Vi får se vad kvällen har att erbjuda.
På söndag kommer jag vara barnfri nästan hela dagen. iaf säkert från 16-20 och sen kanske tidigare på dagen också så om någon vill hitta på något som man helst gör utan barn gå i stan eller gå på bio eller bara umgås med underbara mig helt själv utan James så slå mig en plingling. pusspuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0