Om aborter

Detta skulle egentligen bli en komentar på angelicas blogg snultan.blogg.se Men av någon anledning gick det inte att posta det så jag publicerar den här istället. Jag kommer säkert skriva mer om detta sen men inte nu puss.

Jag har ju som sagt redan gjort aborter men nu är jag emot det. Tycker att det är varje kvinnas val upp till en viss vecka. Jag tycker absolut inte at man ska få göra abort efter vecka 10. Sen tycker jag att man borde tänka över andra alternativ tex adoption men som sagt jag tror man ändras efter att man själv har fått barn och när man läser vecka för vecka vad som faktiskt händer i magen att hjärtat slåt att dom har små fingrar. Och om man läser om aborter och ser bilder på aborterade barn. Jag skulle aldrig göra en abort nu bara om jag var tvungen tex om mitt liv riskerades. Men fortfarande upp till vajre kvinna att bestämma. Men jag har sett och läst för mycket för att vara för aborter. jag ser aborter som mord nu. Visst du tex att när man gör en abort i vecka 12 eller senare att bebisen skriker av smärta. Just nu i livet ångrar jag de aborter jag har gjort. Även fast jag var 14 så skule jag hellre ha fått hjälp elelr adoptera. Nu gjorde jag inte det valet då men det går nog inte en dag utan att jag ångrar det. Och jag har träffat så många kvinnor som också ångrar en abort.
Men för att det ska va tydligt upp till vajre kvinna att bestämma att det ska va fri abort i sveriga är bra annars kan unga tjejer göra sig riktigt illa om dom försöker göra abort själva eller liknande det skulle jag säkert ha gjort när jag var 14 om någon sa att jag inte fick abortera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0