massa frågor


jag var gravid på leos kontor och leo hade stämplat sönder mina ben

jag har kopierat massa frågor från mammabeckas blogg vissa har jag inte tagit med men jag svarar iaf på dom frågorna och ändrar dom lite för ja har tråkigt. hahaa


Samhället är ju som det är så har du stött på elaka eller nedvärderande åsikter om dig som mamma från några vuxna??

ja många pratar till mig som ett barn.


hur berättar man för släkt och vänner att man är gravid?

hm man får vä berätta de bara hej rakt ut.


Hur länge har du och Leo varit tillsammans?

sen james va född ungefär



Berätta något gulligt om er relation!

ja vet inte om vi är så guliga. eler guliga är vi väl men inte något spec som jag kommer på nu.


Brukar du titta på unga mödrar på 5:an? Känner du igen dig i det programmet?

ja jag tittar på det ibland. och jag känner igen mig ibland men vissa av dom tycker jag är helt slut i skallen men de tycker säkert folk om mig också.



Vilka bloggar brukar du läsa?

http://www.snultan.blogg.se/
http://www.amandawester.blogg.se/
http://www.mammabeckas.blogg.se/
http://www.blondinbella.se/
http://www.kissies.se/


om du fick ha en övernaturligkraft, vad skulle de va då?

stanna tiden


har du några planer på att ta körkort, och kan du köra bil?

ja och nej haha


hur ofta har ni barnvakt/om ni nu har det? :)

ibland om jag ska ut så kommer mamma hit och tar hand om james men han brukar somna innan jag går ut och mamma stannar här så när jag kommer hem så har inte james ens märkt att jag är borta


Hur tror du att ditt liv hade sett ut om du inte hade fått barn?

jag hade supit och festat och inte gjort så mycket mer


är du duktig på att laga mat??
nej


Hur reagerade dina kompisar?

chockat tror jag

Var det p-pillerna som krånglade eller ni som slarvade?:)

jag tog nån medecin när jag åt p-piller som gjorde att dom inte verkade som dom skulle

Vad hade ni mer för namnförslag? vet bara goliat.

johnny och jag ville att han skulle heta justin eller tristan

Hur gammal är mannen?

Han är 21


Vems idé var det att ni skulle förlova er? Hur gick det till?

det var leos idé. hahhaa väldigt tidigt men vi har ju varit polare iannan vi blev tilsammans så vi kände ju varandra bra



Tyckte du det var jobbigt att vara höggravid under sommaren?

Ja som fan!


har du några kvarstående bristninar på din mage efter graviditeten ?

nej jag fick inga bristiningar men jag har kvar min hormonrand som går öven naveln men den håller på att blekas


När föddes James och i vilken vecka var du i?

han föddes 1 aug 08 och jag skulle precis börja på vecka 37


Hur stor var James när han föddes?

2,927 tror jag något sånt iaf


Gjorde du snitt eller vaginal förlossning?

vaginal


Har du några tips till en blivande ung mamma..

strunta i alla negativa komentarer.


Vad heter James i andra namn ?

Curt. (det är inte jag som har valt det)


 

I vilken affär köper du mest James kläder?

hm och lindex maxi också faktiskt. haha. och jag får jätte mycket kläder


Finns det några nackdelar med att få barn så tidigt som du fick?

att få en massa skit. mycket rykten och skitsnack. och att man mognar som person men alla polare fortfarande är lika omogna

Hur många av de vänner du hade innan du fick barn är kvar idag? Kan tänka mig att det är många som försvinner allteftersom.

inte så många alls. en tror jag och det är emma.


Jag undrar hur ni bestämde att James skulle heta just det?

de va svårt att välja namn men sen såg jag på one three hill och haly hade fått sin som och han heter ju james eller kallas för jamie. och då ville jag att james skulle heta det.


Skulle ni vilja ha en dotter i framtiden?

ja som fan

Vilken ögonfärg har James?

blå

Hur länge kommer du att vara barnledig och vad vill du göra när alla små är på dagis?

så länge jag kan hahaha jag tycker de är jätte skönt. men leo vill att ja ska jobba :(

Skulle du kunna flytta till en annan stad? Eller ut på landet?

Ja lätt


När du var gravid, var du rädd att barnen skulle födas sjuka eller på annat vis skadade?

Ja jag va jätte orolig. särskillt också för att mina "kompisar" jkom med en del komentarer om att de skulle bli så. och jag hade svårt att sluta röka.

Hur mycket tid lägger du på att blogga, en genomsnittlig dag?

de beror helt på vad jag gör. ibland kan de ju bli typ 18 inägg på en dag och ibland bara 1


Hur bra kontakt har du med din syster?

inte någon kontakt alls och den lilla kontakt jag har är inte så bra men har väl blivit bättre sen james kom.


Hur ofta träffar du din syster?

nästan aldrig bara ibland om hon råkar vara hos min mamma när jag är där.

Är du och coffe döpta?

Ja båda 2 men inte James. jag vill att han ska få välja själv


Var det kärlek i första ögonkastet mellan er?

Nej


Finns det något spec med James som du älskar, som tex deras ögon m.m

rumpan och ryggen. och hans mun. alla säger att james har en så vacker mun


Vill du att James ska gå på dagis eller dagmamma?

hm förut ville ja dagmamma men nu vet jag inte. jag ska kolla runt och besöka massa olika dagis så får jag se.


Vilken kändis tycker du är snyggast/sexigast?

T.I han har allt bad boy man vill ha


Vad är det första du tänker på när du vaknar?

att gå till james


om du skulle vinna 10 miljoner vad skulle du velat spendera dom på?

Ett hus, kläder massa saker till james och självklart min drömhund en pomeranian


Om du fick åka på semester vart du ville(gratis), var skulle du åka då?

USA efter att jag har fyllt 21 såklart


Skulle du vilja gifta dig kyrkligt eller borgerligt? Varför? När?

det vet jag inte det spelar nog ingen roll skulle nog vilja gifta mig i kyrkan men jag är ju helt antigud så jag får se. jag vill gifta mig så fort som möjligt


när du fick veta att du väntade Tindra, kom det som en chock eller var hon "väntad"?

chock


Hur kännde du när du fick veta att du väntade James?

jag var nog rädd


Har du och leo tid med lite vuxentid?

ja vi har en massa vuxentid


Har du aldrig några sådana där dagar när allt bara blir för tufft/jobbigt och du vill lägga dig ner och gråta men reagerar i ilska istället?

ja men jag går nog mest runt och är irriterad


Vilket är ditt favoritrum i erat hus?

Vardagsrummet och hallen hahah


Har du alltid bott i Sverige?

yes


Vilken är din favoritkaka/bakelse?

sigtuna munkarna.


Kommentarer
Postat av: Angelica

skoj.



åh sigtuna munkarna e så jäävla goda:D

2009-01-16 @ 22:57:40
URL: http://snultan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0