2008.11.19

runt klockan 04.00 torsdagen den 31 juli så började mina värkar. jag var inte hundra % säker på att det va värkar men innerst inne så kände jag på  mig att de va så, så jag ringde mr t och berättade.. mina värkar blev starkare och kom tätare men jag ringde inte sjukhuset utan jag gjorde saker som att gå ut med hundarana. sen började jag klocka värkarna och ringde sjukhusetg. dom sa att ja skulle ringa igen när det var 3 minuter mellan värkarna. jag träffade leo och vi åkte på en biltur och då började mina värkar cverkligen göra ont. leo klockade värkarna i bilen och de va då 2 min mellan dom. men ja ville inte någon hjälp så jag bad honom släpa av mig hemma så att jag kunde packa bbväskan.
fy fan vad ont det gjorde då. ja kunde knappt stå. klockan va runt 18.00 jag ringde mamma och sa att hon va tvungen at köra in mig till sjukhuset. jag hade så jävla ont och en massa männiksor ringde mig och skulle kolla hur de va med mig. dom menade säker väl men fan.. jag har värkar tror ni ja pallar sitta och snacka i telefon. vid 19.00 tiden va vi på väg mot sjukhuset. jag hade så onte att jag trodde ja skulle dö.
väl inne på sjukhuset så skrevs jag in och dom undersökte mig. dom frågade om jag ville ha en morfinspruta för att jag hade så ont först ville jag inte men sen gav jag med mig. den där sprutan gav mig ingenting. det blv ingen skillnad. sen så skule jag få komma in tll förlossningen. dom bad mig byta om till en sån där otroligt sexig sjukhusklänning och jag bad om lavemang. mamma åkte hem till hundarna och mr t bytte av henne. man tänker kanske att man bara ska tänka på att hej ja ska föda nu men inte jag ja tyckte de va så jävla pinsamt att gå runt i den där rocken ahahaha. aja
sen skulle ja iaf få lustgas, jag andades in så mycket ja kunde me ja ände ngen skillnad. fan tänkte jag inget hjälper de gör verkligen ont som in i helvete fan och inget hjälper. efter typ 40 minuter så tyckte dom att de va konstigt att jag inte hade känt något och då upptäckte dom att den inte va ikopplad. hahha så ja hade legat där och andats syre. men a sen när ja började känna av lustgasen så va de ju skönt.
hahahah en annan rolig sak, man mådde så sjukt illa av lustgasen och ja ville spy jämt men jag ville ju inte spy infr mr t så, så fort ja skulle spy så tänkte ja att nu jävlar springer ja till toan. första gånge hann jag bara utanför dörren sen spydde jag. sköterskorna berättade för mig att de va meningen att ja skulle spy i sånna där påsar som jag fick men faaan ja ville inte spy inför mr t så andra gången sa jag att ja skulle gå på toa. när ja gick där i koridoren så ropade dom till mig.. ellinor mår du bra..? och jag sa ja och spydde nerhela koridoren. hahah de bästa va att ja spydde utanför lindas rum då hade hon precis fött ut johannes och hon tittade ut genom sin dörr och såg moig stå där och spy hahaha.
aja sen sa dom iaf att de va dags för eda (ryggsprutan) ja ba neeeeeeeeeeeeijje! jag har världens sprutfobi och ja hade hört riktigt hemksa historier om den här. men ja kommer inte ihåg hur så övertalade dom mig och jag tog sprutan. det var inte alls så farligt som jag hade trott även om dom fick ta om den 4 gånger. och jag säger bara fy faaaaaaaan va skönt ALLA TJEJER SOM SKA FÖDA! TA EDA SPRUTAN SÅ FORT NI KAN! NI FATTAR INTE HUR SKÖNT DET ÄR! de va som att gå ifrån att jag vill dö till helt ok. de va verklige n sjukt skönt. dom skulle kolla hur mycket jag var öppen, och precis då så gick mitt vatten. hahaha hela barnmorskan blev blöt pinsamt.
inte lång tid efter det satte krystvärkarna igång. faaaaan onte igen.. mitt upp i allt så blev ja riktigt sugen på apelsin juice. så barnmorskan fick gå ut och be mr t hämta de åt mig. så fort jag drack upp allt så spydde jag ut allt igen.
bm sa att det va för trångt och barnet inte kom ut. och att dom ville klippa i mig. ja ba neeeeeeeeijje!! de tog ett jävligt bra tag innan dom övertalade mig men sen när dom väl klippte så flög han ut min lilla kille. klockan var 05.40 fredagen den 1 augusti... bara de att han var helt slapp och blek. så dom sprang iväg med honom och ja blev ihop sydd och sånt. sen kom james tillbaka och jag fick hälsa på honom, dom sa att han skulle få ligga i kuvös i en timme för att återhämta sig. att han hade lite gulsot och var trött efgter den långa förlossningen. precis efter att ja hade fött så tänkte jag att aldrig igen!!
men som ni vet planerar jag redan barn igen så man glömmer fort hur jävla hemskt det var..


james lördag, på sjukhuset, en dag gammal


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0