sjukt barn

Hemma med sjukt barn har fått en helt ny betydelse för mig. Enda erfaranhet jag har haft av sjuka småbarn är när jag själv var ett sjukt barn.
Nu när jag har ett eget sjukt barn så fattar jag verkligen hur jobbigt det är. James spyr så det sprutar och sen så sprutar det ur baken också. BOKSTAVLIGT TALAT! Jag bytte nyss en blöja på honom det tog ca en minut för blöjan att bli helt full av bajs. Löst, flytande, gult stinkande bajs. Jag skulle byta igen och när jag tar upp benen för att lyfta rumpen så bara sprutar det! Ja, det ser ut som gult vatten som sprutar ut ur rumpen på honom. Det gula bajset missar mig precis. Jag är så otroligt glas för det även fast det är gult bajs i hela soffan.
James har vid det här laget bajs överallt, över hela ryggen och benen. Jag tar honom till diskhon och sköljer av honom, får sen på honom en ny blöjja och rena kläder. Jag står där stolt som fan och tittar på James. Han ler mot mig och jag tänker "fan va bra vi är". Det skulle ja inte gjort för då börjar det spruta ur munnen. Jag fattar inte hur så mycket spya och bajs har fått plats i min lilla älsklings kropp.

Men nu äntligen har han nya kläder på sig och sitter i sin gå stol som också är nytvättad för den spydde han ner imorse (Se bilden här nedan). Ni kanske tycker att det är konstigt att jag går och tar kort på en sån konstig sak som när james har spytt ner sig helt totalt. Men saken var att jag skulle ta en bild när han satt och lekte i gåstolen. (som att ja inte redan har 10000) och då spydde han. Jag tog en bild för ja tänkte. Vi kan ju skratta åt den här bilden när James är 16. Och kanske vi gör just det.

Det blir nog en hel tvätt eller 2 med saker som James har bajsat eller spytt ner idag. Men vad gör det. Jag älskar ju att tvätta. I varje fall när vi bor här och har egen tvättmaskin och torktumlare.

Nu ska ja försöka få i James lite mat eller iaf lite vätska. Vätska är väl det som är viktigt när han mår så här.


Kommentarer
Postat av: angelica

jobbigt läge!

sådär e tjejen ja jobbar med hela tiden, eftersom hon har problem me tarmarna o inte äter riktig mat o hon spyr o skiter många gånger per dag, dock va de mkt värre i början..verkligen kaskadkräkningar.. mysigt not

2009-02-04 @ 18:04:54
URL: http://snultan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0