Mat

Jag gav nyss James mat. Det gick bra den här gången också. Även fast han inte åt upp allt. Det viktiga är väl att han får i sig något och får behålla lite också. Fast han ville mest äta upp haklappen.

Han är jätte blek.

Taget från Barnmatsboken fån semper.

"Tvinga aldrig barnet att äta något som hon eller han inte vill ha. Och även om det blir kladdigt så försök att inte vara alltför flitig med att torka bort matresterna runt barnets mun. Kladdet hjälper till att träna motoriken i tunga och läppar."

Sen läste jag någon annanstans att det inte är bra att torka för mycket för att det ska vara en trevlig upplevelse för barnet att äta och det inte är så kul att få en trasa i fejjan så fort man kladdar lite.

SÅ TILL ER ALLA SOM KLAGAR PÅ ATT JAG INTE HAR TORKAT BORT KLADD RUNT MUNNEN NÄR JAG HAR LAGT UPP BILDER PÅ NÄR JAMES FÅR MAT. HÄR HAR NI DET. JAG SKITER INTE I ATT TORKA BORT DET FÖR ATT JAG ÄR LAT. JAG GÖR DET INTE FÖR ATT JAG HAR LÄRT MIG ATT MAN INTE SKA GÖRA DET.
NÖJDA?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0