Dog heaven

Igår handlade allt om hundar. Jag, James och mamma åkte in till gärdet med Ronja. Fast mamma och James åkte upp och åt i kaknästornet istället och och åt mat medans jag och Ronja sprang runt på gärdet.
Vi träffade en massa konstiga människor även fast det var ganska tomt på gärdet man tror ju att de borde va fullt av hundar soliga fina dager men det är nästan alltid tomt.
Jag träffade iaf en tant och hennes labbe Clare.
 Tanten var fett skön. Hon frågade om Ronjas fästinghalsband och undrade om det var ett sånt halsband med gift i. Jag sa att nej det är med örter i. Tanten ba hmm ja jag har hört att det finns halsband med örter i men jag har aldrig hört talas om fästinghalsband med ärter i.
Senare förklarade hon att hon hade försökt få bort en stor fästing på Clare men att hon sen kom på att det var hennes bröstvårta ahhahaa.
Medans Clare och Ronja sprang runt och lekte så kom det en man cyklandes. Han plingade med klockan några meter framför hundarna och dom stannade och kollade på honom och han cyklade rätt på Clare. Och började sen skrika att hon var en korkad hund och att vi skulle hålla koll på våra hundar. Ja menar om han cyklar på gärdet så får han väl inse att det finna hund där och då behöver han inte cykla som en idiot. Jag fick iaf en bild på enländet.


Söta Clare


Ronja och Clare.

Sen mötte mamma och James upp oss och vi tittade på hästarna. Ronja tyckte det var en bra ide att bada i hästarnas vatten.








Och ja just det i förrgår så var vi hemma hos mamma vi satt i hennes (snart kanske våran) trädgårt och åt vinbär.
Senare när vi kom hem testade james sin traktor/bil. Helt själv!

James i trappen hos mamma.


Tea och de stora kattungarna.




Ronja och james hos mamma.




James plockar vinbär.


James testar sin bil själv.

Sen igår kväll kom majja förbi och vi kollade på marley och jag. Jag grät i slutet lite grann men Leo och james hade förstört stämningen. Annars hade jag säkert storbölat.Det är iaf en underbar film 2 gången jag såg den igår men det lär säkert bli många fler.
Nu ska jag sminka mig och vika in lite tvätt och sen ska jag ta en promenad till mamma med Ronja och James.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0